جستجو در این وبلاگ

دوشنبه، فروردین ۰۹، ۱۳۹۵

یاد یاران – سُراینده: نمیرا – برگرفته از اشکواژه


یاد یاران

دلم با یاد یاران
                   می‌تپد آرام
به ‌خون خفته - کجایی، یار؟        


در آن جنگل...
در آن جلگه...
در آن جالیز که می‌خفتم
در آن راهی که می‌رفتم
و شادی‌ها که می‌بردم
از آن آبی که می‌خوردم
و آن سیبی که می‌شستم
در آن درّه،
              برآن کوه و
در آن دشتی که می‌گشتم،
عقابی بال‌بگشوده
بر آسمان زندگی جاری ‌ست

به ‌خون خفته – کجایی، یار؟
که خنجر می‌کنم اکنون ز دندان تیز

دلم با یاد یاران
                   در تب و تاب
به‌ خون خفته – کجایی، یار؟


ولی حالا – می‌دانم!
چو رعدآسا، در راه ا‌ست توفانی
که بر لانه‌ش، در این صخره-
 جهنده، در کمین‌اش-

                           می‌کنم خیز.




شابک: 5-8412-631-91 
سُراینده: نمیرا (حمید رضا حسینی)
اشکواژه
ناشر: سُراینده
مینیاتورها: پوشکین میمندی‌نژاد
چاپ نخست: زمستان 2006 (1384) استکهلم
حروف‌چینی، چاپ و صحافی: چاپ آرش- سوئد
نشانی الکترونیکی سُراینده: hrh.namira@gmail.com 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر